جزئیات وبلاگ

image
image
5 اردیبهشت 1402

فواید انجیل


از خواص مفیدانجیرهر چه بگوییم کم گفته ایم .
از خواص این میوه، افزایش دهنده قوای جنسی، موثر دردرمان بواسیرو نِقرِس و سردىِمزاجو بوی بد دهان است.
انجیرتازه از میوههایی است که حکما آن را بسیار به غذای مطلق نزدیک دانستهاند و این به این مفهوم است که از خوردن آنخونخوب با کیفیت معتدل پدید میآید.
این میوه از مواردی است که میتوان از آن در درمان انواع یبوست استفاده کرد و از عوارض جانبی مسهلها مثل ناسازگاریمزاجی، وابستگی، تحریک شدیدروده، گشادی کولون، دل پیچه و استفراغ در امان بود. همچنین یکی از ویژگیهای مثبت این میوه نداشتن منع مصرف در دوران باداری یا شیردهی و قابل استفاده بودن برای تمام سنین است.
انجیرتازه برای رفع انواع یبوست سودمند است، به ویژه اگر بیمار علاوه بر یبوست دچارکم خونیباشد یا در دوره نقاهت بیماری به سر ببرد یا قصد اصلاح وزن داشته باشد.
توضیح اینکه فرد لاغر مبتلا به یبوست، باید تعدادیانجیررا به عنوان یک میان وعده اضافه به غذای اصلی اضافه کند و فرد چاق دچار یبوست بایدانجیررا به عنوان یک وعده غذا، ترجیحاً صبحانه، مصرف کند. در فصولی کهانجیرتازه در دسترس نیست، می توان ازانجیرخشک خیسانده در آب یا گلاب یا پخته شده در شیر بهره برد.
در موردانجیراین نکته نیز گفتنی است که میل دهنده مواد زائد به سمت پوست است یعنی باعث دفع آنها از طریق پوست میشود. این ویژگی از دو جهت قابل توجه است یکی اینکه افراد دچار بثورات پوستی شدید ( جوش ) ممکن است با خوردن آن دچار تشدید بثورات شوند و دیگر اینکه یکی از بهترین گزینههای درمانی برای افراد دچار سوءمزاجبلغمی است چرا که از نظر عدهای از حکما بهترین مسیر برای دفع سموم بلغمی مسیر پوستی است.
حکما برایانجیرخاصیت نضج واسهالمواد بلغمی یعنی آماده سازی آنها برای دفع و نیز دفع آنها قائل شدهاند. به عبارتیانجیریکی از بهترین گزینه ها برای افراد چاق به ویژه خانمهای چاق است.


    اشتراک گذاری :

نظر بدهید