جزئیات وبلاگ

image
image
5 اردیبهشت 1402

اندوسکوپی با بی حسی

اندوسکوپی با بی حسی

این که چه فردی به انجام آندوسکوپی نیاز دارد، تنها به نظر پزشک متخصص اندوسکوپی و گوارش بستگی دارد. درضمن تنها پزشک متخصص اندوسکوپی است که میتواند مشخص کند باید از چه نوع آندوسکوپی برای بیمار استفاده شود. سعی کنید تصمیمگیری درباره این مسائل را به پزشک متخصص گوارش خود محول کنید اما بعضی از اندوسکپی ها باید به طور منظم و در فواصل زمانی مشخص تکرار میشوند.

اقدامات لازم برای انجام اندوسکوپی

انجام آندوسکوپی فقط به چند دقیقه وقت نیاز دارد. از آنجایی که لازم است در هنگام آندوسکوپی، معده شما خالی باشد، اگر قرار است آندوسکوپی در صبح انجام شود، شما باید بعد از اینکه شب قبل از آن شام خوردید، دیگر هیچ چیزی تا هنگام آندوسکوپی نخورید و به صورت ناشتا باشید. اگر هم قرار است آندوسکوپی در بعدازظهر انجام شود، شما باید بعد از اینکه یک صبحانه سبک میل نمودید، دیگر هیچ چیزی تا هنگام آندوسکوپی نخورید.

اندوسکوپی با بیهوشی

برای انجام آندوسکوپی، شما باید راحت بوده و بر روی سمت چپ خود دراز بکشید. به گلوی شما یک اسپری بیحس کننده زده میشود تا چیزی احساس نکنید همچنین یک قطعه کوچک محافظ در بین دندانهای شما قرار داده میشود. این کار باعث میشود که دندانهای شما آسیبی نبیند و نیز دندانهای شما هم به آندوسکوپ صدمه نزنند. وقتی که شما آماده بودید، پزشک، سر آندوسکوپ را روی زبان شما قرار داده و آن را به سمت گلو میبرد و از شما میخواهد که آن را قورت دهید، با این کار، مری باز شده و آندوسکوپ داخل آن میشود و سپس به سمت پایین و معده میرود. در طی این مدت، یک پرستار دایماً مراقب شما خواهد بود و با یک ساکشن (مکننده بزاق شما را که در دهانتان جمع شده را بیرون میکشد (مانند وسیلهای که در دندانپزشکی وجود دارد). وقتی که سر آندوسکوپ وارد معده شد، از طریق یک لوله که در آندوسکوپ قرار دارد، معده باد میشود تا مشاهده داخل آن بهتر انجام شود. در صورت مشاهده موارد مشکوک، پزشک ممکن است اقدام به نمونهبرداری (تکهبرداری یا بیوپسی) نماید که این کار، کاملاً بدون درد میباشد. وقتی که کار پزشک تمام شد، آندوسکوپ به بیرون کشیده میشود.

    اشتراک گذاری :

نظر بدهید